Siirry sisältöön

Kohti entistä parempaa Zekkiä kehittäjätiimin johdolla – Zekki 2.0

Täällä kirjoittelee Sami ja Renin, Zekin kehittäjätiimin nuorten asialla olevat sisällönkehittäjät täynnä intoa ja ideoita! Opintojemme ja harrastuksiemme kautta olemme huomanneet, kuinka suuri tarve nuorten hyvinvointia tukeville palveluille on. Haluamme tehdä osamme sen eteen, että jokaisella nuorella olisi mahdollisuus voida hyvin löytämällä tarvitsemansa palvelut. 

Haluamme, että tulevaisuudessa Zekki tunnistaa paremmin nuoren tilanteen. Kehittämällä Zekkiä tähän suuntaan pyrimme siihen, että Zekin kautta nuoret ohjautuvat juuri niihin palveluihin, jotka vastaavat heidän tarpeisiinsa elämäntilanteesta riippumatta.  

Aloitimme kehitystyön arvioimalla Zekkiä nykyisessä muodossaan nuoren näkökulmasta ja selkeyttämällä sitä, miten palvelua tulisi kehittää. Olemme lisäksi havainnoineet sitä, miten nuoret Zekkiä käyttävät ja minkälaisia ongelmia palvelun käytön aikana voi mahdollisesti tulla. Olemme myös tarkastelleet ja laajentaneet Zekin käyttäjäprofiileja, jotta se ottaisi huomioon nuorten erilaiset elämäntilanteet. 

Alusta asti Reetta on joutunut painamaan jalkaa jarrulle, kun me kehittäjänuoret halusimme painaa kaasun pohjaan. Työskentelyn aikana olemme kuitenkin oppineet sen, kuinka suuri merkitys huolellisella valmistelulla on ennen varsinaisen kehittämistyön aloitusta. Pian pohjatyö alkaa kuitenkin olla loppusuoralla ja pääsemme vihdoinkin konkreettisten toimien kimppuun.  

Etätyö ei ole tuonut työskentelyymme erityisiä haasteita, vaan puhe on virrannut, kuin olisimme kaikki samassa tilassa. Erityisen mukavaa on ollut työskennellä samanhenkisten nuorten kanssa ja tiimimme onkin jo lyhyessä ajassa hioutunut tiiviiksi, timanttiseksi ryhmäksi.  

Nyt ei ole enää aika laittaa jalkaa jarrulle, vaan painaa kaasua ja kehittää Zekistä entistäkin parempi tukipalvelu nuorille!  

 

Kehittäjätiimi on päivittänyt käyttäjäprofiilit suunnittelun tueksi. Sen myötä kehittämisessä huomioidaan entistä paremmin eri ikäisten nuorten tarpeet.